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Geburtshilfe

American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG).
ACOG Committee Opinion No. 348, November 2006: Umbilical cord blood gas and acid-base analysis.
Obstet Gynecol 2006; 108 (5): 1319-1322.

American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG).
ACOG practice bulletin number 43, May 2003. Manage­ment of Preterm Labor.
Int J Gynecol Obstet 2003; 82: 127-135.

American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG).
ACOG committee opinion number 273, May 2002. Antenatal Corticosteroid Therapy for Fetal Maturation.
Int J Gynecol Obstet 2002; 78: 95-97.

American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG).
ACOG committee opinion. Inappropriate use of the terms fetal distress and birth asphyxia. Number 197, February 1998 (replaces no.137, April 1994). Committee on Obstetric Practice. American College of Obstetricians and Gyne­cologists (ACOG).
Int J Gynaecol Obstet 1998; 61: 309-310.

Deutsche Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe e.V. (DGGG).
Mindestanforderungen an prozessuale, strukturelle und organisatorische Voraussetzungen für geburtshilfliche Abteilungen.
Deutsche Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe e.V. (DGGG) (Hrsg.). Berlin. 2008.

Deutsche Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe e.V. (DGGG), Board für Pränatal- und Geburtsmedizin, Deutsche Gesellschaft für Perinatale Medizin (DGPM).
Antenatale Kortikosteroide zur Lungenreifung (ACS).
Deutsche Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe e.V. (DGGG) (Hrsg.). Berlin. 2008.

Deutsche Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe (DGGG).
Empfehlungen zum Vorgehen beim vorzeitigen Blasensprung. Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften (AWMF) [updated 2001 Aug].
www.uni-duesseldorf.de/AWMF/ll/015-029.htm

Deutsche Gesellschaft für Gynäkologie und Geburtshilfe (DGGG).
Mindestanforderungen an prozessuale, strukturelle und organisatorische Voraussetzungen für geburtshilfliche Abteilungen. Arbeitsgemeinschaft der Wissenschaftlichen Medizinischen Fachgesellschaften (AWMF). [updated 1995 Nov.].
www.uni-duesseldorf.de/WWW/AWMF/qs/qs-gyn02.htm

Gesellschaft für Neonatologie und Pädiatrische Intensiv­medizin (GNPI).
Diagnostik und Therapie der Broncho­pulmonalen Dysplasie Frühgeborener.
AWMF-Leitlinien-Re­gister Nr. 024/014 Entwicklungsstufe: 2. [updated 2003 Sep].

Goldaber KG, Gilstrap LC III, Leveno KJ, Dax JS, McIntire DD.
Pathologic fetal acidemia.
Obstet Gynecol 1991; 78 (6): 1103-1107.

Hillemanns P, Hasbargen U, Strauss A, Schulze A, Genzel-Boroviczeny O, Hepp H.
Maternal and neonatal morbidity of emergency caesarean sections with a decision-to-delivery interval under 30 minutes: evidence from 10 years.
Arch Gynecol Obstet 2003; 268 (3): 136-141.

Korhonen J, Kariniemi V.
Emergency cesarean section: the effect of delay on umbilical arterial gas balance and Apgar scores.
Acta Obstet Gynecol Scand 1994; 73 (10): 782-786.

Leung AS, Leung EK, Paul RH.
Uterine rupture after prevoius cesarean delivery: Maternal and fetal consequences.
Am J Obstet Gynecol 1993; 169 (4): 945-950.

National Institutes of Health (NIH).
Antenatal Corticosteroids Revisited: Repeat Courses. NIH Consensus Development Conference Statement 2000.
www.consensus.nih.gov/2000/2000AntenatalCorticosteroidsRevisted112html.htm

National Institutes of Health (NIH).
The Effect of Cortico­steroids for Fetal Maturation on Perinatal Outcomes. NIH Consensus Development Conference Statement 1994.
www.consensus.nih.gov/1994/1994AntenatalSteroidPerinatal095html.htm

Roberts D, Dalziel S.
Antenatal corticosteroids for accelerating fetal lung maturation for women at risk of preterm birth (Review).
Cochrane Database Syst Rev 2006; (3): CD004454.

Royal College of Obstetricians and Gynaecologists (RCOG).
Antenatal Corticosteroids to Prevent Respiratory Distress Syndrome (7); 2004.
http://www.rcog.org.uk/files/rcogcorp/uploaded-files/GT7AntenatalCorticosteroids2004.pdf

Recherchedatum der Internet-Links: 29.05.2009